مقایسه قدرت نظامی ایران و عربستان 

  

 میلیتاری نیوز : چند ماه گذشته که عربستان ،تصاویر رزمایش نیروهای نظامی خود را منتشر کرد، رسانه های خارجی مدام از این تصاویر استفاده کرده و آن را تهدیدی برای ایران می دانند.

 

به همین روی روزنامه تایمز  نوشت: ریاض که به دنبال مقابله با برنامه هسته ای ایران است، در حال جمع آوری موشک های بالستیک زمین به زمین و موشک های کروز ساخت انگلیس است.

بر اساس این گزارش، عربستان سعودی در عین حال قصد افزایش توان بازدارندگی خود را برای مقابله با تهدیدهای ایران و نزاع پنهان بین با ایران دارد.

 

تایمز در ادامه نوشت: ریاض مجموعه‌ای از موشک‌های قاره پیمای سطح به سطح و موشک‌های کروز ساخت انگلیس و چین را جمع آوری کرده و در عین حال در پی مواجهه با مناقشه هسته‌ای ایران است.

به نوشته اين روزنامه، موشک‌های ياد شده از نوع موشک‌های بالستيک «دانگ فِنگ ۳» چينی با سکوهای پرتاب متحرک است و در يک پايگاه نظامی در ۲۰۰ کيلومتری جنوب غربی رياض در عمق شبه جزيره عربستان قرار دارد. اين موشک‌ها قابليت حمل دو تن مواد منفجره را دارند.


موشک باليستيک «دانگ فنگ ۳»  که سازمان پيمان اتلانتيک شمالی، ناتو،  اسم «سی اِس اِس ۲ » را بر آن نهاده، يک موشک يک مرحله‌ای با سوخت مايع و برد ۲۰۰۰ کيلومتر است که در سال ۱۹۷۱ به کار گرفته شد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که عربستان نوع بهينه‌سازی شده موشک «دانگ فنگ ۳» را در سال ۱۹۸۱ ، ۲۵ سال پيش، با کلاهک حاوی مواد منفجره قوی از چين دريافت کرده است.

درپایان این خبر آمده است: ایران تهدیدی امنیتی برای کشورهای شورای همکاری خلیج فارس محسوب می شود. بویژه انکه، ایران پروژه ای منطقه ای برای تقویت کنترل و تسلط مطلق خود بر خلیج فارس و منابع اقتصادی و اماکن مقدس اسلامی دارد.

 

 

تصاویری از قدرت نظامی خیره کننده ارتش عربستان سعودی

 

قدرت نظامی عربستان

                        رژه ی یگان های شتری عربستان              

 

  

سربازان سعودی

   اموزش به سربازان برای فرار به سمت میهن و

    شلیک همزمان به دشمن با استفاده از آینه 

 

  

کماندوهای عربستان

        حمله ی کماندوهای عربستانی به بادکنک ها 

 

 

نگاهی به نیروی هوایی کشور عربستان

 

برچسب ها

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده


  1. امین : خاک تو سرتgdty.تو کل دنیا جنگه تو ایران اسایش/دور ایران جنگه ایران اسایش/اهای بچه قرطی که تو بهترین امکانات نشستی داری شعر تلاوت میکنی/اگه راست میگی یه دست بیا شهر ما/دهلران.بیشترین مرز رو با عراق داریم با گرمای٧٠درجه و هر روز طوفان شن/جمعیتمون٨٠٠٠٠نفره/بخدا بیابونا عراق رو میبینیم ولی برخلاف اینا توی اسایش کامل زندگی میکنیم خدارو هم شکر میکنیم/هممون اماده شهادتیم.تا زنده ایم رزمنده ایم


  1. Amir : خدا وکیلی این عکسارو دیدم خندم گرفت مثلا سربازاشون میخوان با اون شکماشون پشت به دشمن و رو به میهن فرار کنن.


  1. امیر : دوستان عزیز ذکر دو مورد رو ضروری میدونم .
    اولا از پیش باخته دونستن دشمن دقیقا از عوامل مهمی هست که میتونه منجر به شکست تمام عیار بشه. ما باید ارتقا داشته باشیم و آماده رویارویی باشیم.
    دوما در جنگی که یک طرف ایران هست نباید نقش ابرقدرت ها و قدرت های نظامی دیگه رو فراموش کنیم . همین کشور دوست و برادر پاکستان هشدار خیلی شدید الحن و تحقیر کننده ای به ایران در این خصوص داده . آلمان و فرانسه و انگلیس و خیلی از کشورهای دیگه هم علیه ایران موضع میگیرن و آمریکا دیگه این فرصت رو به این راحتی از دست نمیده .


  1. اسدالله اکبری : نمی توان نیروهای نظامی عربستان را بانیروی نظامی کشور ایران مقایسه کرد.
    زیرا، نیروی نظامی عربستان بیشتر اوقات شان را درمفت خوری وخوش گذرانی سپری نموده اند وبیشتر سلاح های شان ازکشورهای خارجی خریداری می شود وافراد متخصص وجود ندارد تابتواند به صورت درست از سلاح های خریداری شده استفاده نماید.
    عربستان بعد ازایجاد تنش میان ایران وعربستان به دنبال خریدسلاح های ثقیل ازکشورهای دیگر شده است. قبل از آن به خواب غفلت فرو رفته بودند وبیشتر اوقات شان را درخوش گذرانی سپری می کردند. حال ازترس ایران گاهی به پاکستان وگاهی به دیگر کشورها رفته واز آن ها می خواهد تاازعربستان درمقابل ایران حمایت کنند اما ایران باخون سردی کامل اطمنان دارد که می تواند عربستان را ازپا درآورد ونیازی به حمایت دیگر کشور ها درمقابل عربستان نه دارد. اقدام مقامات عربستان وجزب حمایت بیشتر کشورهای دیگر، درواقع ضعف وناتوانی عربستان را نشان می دهد.
    ازطرف دیگر عربستان آدم های سست وضعیف، ناتوان، خوش گزران اما سرمایه دار هستند که همیشه حرف های بزرگ می زنند واقدام شان به مراتب ضعیف تر از آن چیزی است که درزبان بیان می نمایند.
    ایرانی ها کاملا برعکس است.
    ناگفته نماند، من کاری به موضوعات سیاسی واختلاف میان عربستان وایران نه دارم وپشتیبانی ازهیچ کدام هدف من نیست.
    آن چه که واقعیت بود را بیان کردم.
    درخاتمه: عربستان اشتباه بزرگی را انجام داد. بهتر بود به عنوان یک کشور اسلامی، وحدت میان تمام کشورهای اسلامی را تامین می کرد واز احترامی زیادی میان کشورهای اسلامی برخوردار می بود. حال احترام هیچ. بلکه بیشتر نفرت دارد ازمقامات سعودی وهمه ازپلان های آینده عربستان آگاه شدند.
    والسلام.


  1. علی : خخخخخ .عربستان؟ برید هم عربستان و هم ایرانو توی ویکی پدیا سرچ کنید اصلا از قدرت نظامیه عربستان چیزی نگفته چون قدرتی نداره هیچ جنگنده ایم خودش نمیسازه میخره تازه افراد کم دارن بیشترشون چاق هستن ایران تو جهان از نظر نظامی 9هستش ولی عربستانی دو رقمیه اخه اونایی که نظر میدین چرا الکی برا دل خوشی خودتون نظر مینویسید اصلا قابل مقایسه نیستن ایران به این گستردگی با عربستان خخخخ


  1. shahrukh : دوستان بدون هیچگونه احساسی باید قبول کرد ارتش عربستان مدرن ترین ارتش خاورمیانه هستش و از نظر سلاح قابل قیاس با کشور ایران نیست


  1. حمید : چو ایران مباشد تنه من مباد .خاک تو سره نوکرشون کنن که نوکریه ائمه رو کفر میدونن ولی نوکری امریکا رو فخر.مردمه عربستان بیچاره ترین مردمه دنیا هستن چون دولتشون فاسدترین دولت در والا ترین مکان دنیا ست.مردمی که از دین فقط نمازو روزه اش رو میدونند و کاری به باقی قضایا نداران.


  1. علیرضا : عربستان خخخخ شمارو چه به موشک **


  1. بهنام : من با نظر مصطفی موافقم به کانال تلگرام درمورد این موضوعات دارم حتما بیاین
    bombfun


  1. gdty : از نظر من عربستان با وجود جنگنده های اف 15 .18.16 جنگنده تایفون بمب افکن
    های a10 سهیم شدن در پروژه اف 35 و تقاضا از امریکا برای خرید جنگنده های
    پنهان کار اف 22 خرید موشک های 8000 کیلومتری چینی خرید تانک های مدرنی
    همچون تی90 تانک ابرامز و خرید سامانه های موشکی s400 و در دست شدن
    40 درصد از سهام شرکت های اسلحه سازی امریکا و مدیریت گروهای تروریستی
    همچون القاعده طالبان داعش جیش العدل النصره و نفوذ بسیار گسترده در منطقه قدرتی به مراتب بیشتر از اسراییل و ترکیه و پاکستان دارد و نباید انها را
    دست کم گرفت ما جنگنده های 30 سال قبل را هنوز در دست دارم پیشرفته
    ترین تانک ما مربوط به چهل سال پیشه سرباز های ما 50 هزار تومان پول
    دریافت می کنند در کل همه چیز ما فرسوده و داغون موشک های ما کپی
    برداری شده از موشک های 50 سال قبل اسکاد که نهایتا 1700 کیلومتر
    برد دارند