نیروی هوایی چین اخبار ورود به خدمت جنگنده J20 را تکذیب کرد 


میلیتاری نیوز : خبرهایی منتشر شده در برخی شبکه های چینی که حکایت از آن دارد نیروی هوایی این کشور از هواپیماهای جنگنده مدل "J10" و "J20" در تمرینات و رزمایش ها به طور مشترک استفاده کرده است.

با این وصف نیروی هوایی چین امروز اعلام کرد که این تصاویر به نادرستی در کنار یکدیگر قرار داده شده و شایعاتی در خصوص آن بوجود آمده است.

گزارش حاکی است که نیروی هوایی در حال انجام آزمایش های نهایی بر روی جنگنده های «جی 20» است و تا مدتی دیگر آنها را به خدمت خواهد گرفت.

تارنمای چینی افزوده است که البته چین در حال ساخت و مدرن سازی تجهیزات نظامی و جنگنده و تسلیحات پیشرفته دیگر است.

جنگنده نسل پنجم J-20 جی 20 چین

جنگنده نسل پنجم J-20 جی 20 چین
بنا بر اعلام این نیرو، در حال حاضر جنگنده های «جی 20» و «وای 20» این کشور که از مدل های پیشرفته تر هستند دوره های آزمایشی و تمرینی را سپری می کنند و هر زمان از قابلیت های رزمی و عملیات هوایی این جنگنده ها اطمینان پیدا کند آنها را در نیروی هوایی به خدمت می گیرد.

J20 یک جنگنده نسل پنجم و پنهانکار چینی است که آن را با جنگنده های پیشرفته ای همچون اف 22 ، اف 35 و سوخو پک فا مقایسه می کنند .این جنگنده چینی  اولین پرواز آزمایشی خود را در ژانویه 2011 انجام داد و قرار است در سال 2018 وارد خدمت شود . طبق جزئیات منتشر شده سرعت این جنگنده 1305 مایل بر ساعت یا 2100 کیلومتر بر ساعت می باشد

 

 

برچسب ها

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده